Brexitul încurcă afacerile producătorilor de carne de pasăre. Transavia: încercăm să ne ducem pe alte pieţe

Autor: Roana Rotaru 07.07.2017

Ieşirea Marii Britanii din UE pune producătorii de carne de pasăre în situaţia de a-şi regândi strategia de ex­port, în contextul în care Ma­rea Britanie, prin­ci­palul lor part­ner extern, care acoperă 35% din va­loa­rea totală a ex­por­­turilor, nu se va mai su­pune prin­cipiului liberei circulaţii a mărfurilor.

„Cifra anuală a ex­por­tului în Marea Bri­ta­nie depăşeşte 10 mi­lioane de  euro, în con­diţiile în care exportul reprezintă 15% din cifra anuală a Trans­avia, deci este o con­tribuţie im­por­tantă. În per­spec­tiva anunţării Bre­xitu­­lui, ana­li­zăm posibi­li­tatea extinderii exportului şi în alte ţări cen­tral-europene, pre­cum Italia, unde ex­portăm produsele noastre din carne de pui sub brandul Fragedo“, a declarat pen­tru ZF Ioan Popa, CEO Trans­avia, un business cu venituri anuale de 140 mil. euro.

Din cauza Brexi­tu­lui, producătorii de carne de pasăre ar pu­tea fi nevoiţi să vândă mai ieftin la export, pentru că en­gle­­zii nu vor dori să su­porte ei plata taxelor va­male prin creştera pre­ţu­rilor pe piaţa bri­ta­­­nică, po­trivit lui Ilie Van, pre­şe­din­tele Uniu­­­­­nii Cres­că­torilor de Păsări din România.