Salrom: scăderea de pe pieţele externe a fost compensată de dezvoltarea turismului local

Autor: Roxana Rosu 10.07.2017
Din cifra de afaceri a Salrom, 10% a fost generat anul trecut de activitatea de turism, numărul de vizitatori din salinele companiei crescând cu aproape 20%, depăşind pentru prima dată nivelul de 1,5 milioane de persoane.
 
Societatea Naţională a Sării Salrom a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 297 milioane lei, în scădere uşoară,  cu 1,5% com­parativ cu 2015. Declinul a venit pe fon­dul reducerii vânzărilor pe piaţa externă, însă a fost compensat parţial de creşteri pe piaţa internă şi de un avans al veniturilor din tu­rism. Mai mult, anul trecut profitul com­pa­niei s-a majorat cu 90%, la 30 mil. lei.
 
Pentru acest an Salrom şi-a bugetat afa­ceri de 325 mil. lei, în creştere cu 9,6% com­pa­rativ cu 2016. În buget este estimată şi o creştere de 30% a profitului brut. În primul trimestru al anului, compania a rea­lizat venituri totale de 116,6 mil. de lei şi un rezultat brut de 45,6 de mil. lei.