Achiziţia Billa în România, unul dintre factorii care a susţinut creşterea vânzărilor grupului Carrefour în primul semestru

Autor: Roxana Rosu 10.07.2017

Grupul francez Carrefour a înregistrat creşteri solide ale vânzărilor în primul semestru, cu un plus de 6,2%, la 43 miliarde euro, rezultate ce reflectă evoluţia robustă din toate regiunile, susţinută inclusiv de achiziţiile derulate de companie, precum preluarea reţelei Billa în România.

Reţeaua de peste 80 de supermarketuri Billa a aparţinut grupului german Rewe înainte de a fi preluată pentru circa 100 mil. euro de francezii de la Carrefour.

Vânzările de alimente au continuat să crească puternic la nivel de grup, cu 6,3% la semestru, din care 2,7% reprezintă creşteri în condiţii similare faţă de primele şase luni de anul trecut.

În ceea ce priveşte trimestrul doi al anului, Carrefour a raportat o majorare de 6,1% a vânzărilor pe întregul grup, în condiţiile unui avans de 8,6% pe pieţele europene cu excepţia Franţei. În condiţii similare, vânzările din Europa, fără piaţa-mamă, s-au majorat cu 3,4% în trimestrul doi, Polonia şi România remarcând-se în continuare ca cele mai dinamice zone.

Gigantul francez, prezent pe piaţa locală cu aproape 300 de magazine sub mai multe formate, a terminat anul trecut cu afaceri de 8,3 mld. lei (1,85 mld. euro), în urcare cu 10% faţă de anul anterior şi cu peste 50% mai mari decât în 2008, ultimul an de boom economic. Cifra de afaceri cuprinde rezul­tate­le a trei companii, Carrefour România, cea care operează hipermarketurile şi proximitatea, Columbus Operaţional, cea care încă operează reţeaua preluată de la Billa şi entitatea juridică ce administrează supermarketurile Market, respectiv Artima.