Circa 30.000 de români şi străini pun România pe harta turismului enologic mondial

Autor: Cristina Roşca 14.07.2017

Cei mai mulţi pasionaţi de vin au mers întâi în Toscana şi Bordeaux sau Alsacia. Acum drumul vinului din România începe să se construiască.



An de an 20.000-30.000 de români şi străini pun România pe harta turismului enologic mondial care se dezvoltă constant într-o perioadă în care antreprenorii locali investesc în crame mici şi medii noi. Cei mai mulţi pasionaţi de vin au mers întâi în Toscana şi Bordeaux sau Alsacia pentru a testa unele dintre cele mai cunoscute licori ale lui Bacchus din lume. Acum încep să se lase cuceriţi de dealurile Drăgăşaniului sau de podgoriile întinse din zona Dealu Mare. Şi drumul vinului în România abia începe să se construiască.

„Există cel puţin zece crame cunoscute care primesc anual minim 1.500-2.000 de turişti, iar acestora li se adaugă alte crame mai mici care sunt vizitate de un număr mai redus de persoane“, spune Alina Iancu, fondator al ReVino.ro şi CrameRomania.ro, două platforme care promovează turismul viticol şi vinul românesc. Ea afirmă că momentan turismul viticol este în continuare o activitate de weekend, opţiunile existente în prezent acoperind în principiu trei zile. Marius Pasca, director cramă turistică de la Cramele Recaş, unul dintre cei mai mari producători de vin din România, este de părere că există potenţial pentru enoturism local.  „Iar noi suntem un exemplu în acest sens. Am deschis zona turistică în 2003 şi am început cu 300 de turişti pe an, iar acum sunt în jur de 15.000 de vizitatori pe an, jumătate străini.“