ZF Live. Alina Stepan, Ipsos Research: Consumatorul de astăzi este pretenţios, stăpâneşte limbajul de marketing şi este interesat de produsele premium

Autor: Cristina Bellu 17.07.2017

Loializarea clientului este foarte importantă în relaţia pe termen lung pe care acesta o are cu un brand anume



Profilul consumatorului urban se identi­fică astăzi cu o persoană educată, care stăpâneşte limbajul de marketing, pune accent pe timpul liber şi este interesată tot mai mult de pro­du­sele premium, este de părere Alina Ste­pan, managing director în cadrul com­paniei de cercetare de piaţă Ipsos Research.

 „Dacă acum 10-20 de ani premium în­semna ceva care trebuia să-i epateze pe ceilalţi, acum premium reprezintă produsul simplu, dar care oferă consu­ma­torului calitatea şi funcţio­nali­tatea de care are nevoie“, explică ea.

 Potrivit unui studiu recent realizat de Ipsos Research, au fost identificate opt tendinţe ale consumatorului urban care în decurs de 3-5 ani vor căpăta amploare şi care vor obliga brandurile să se adapteze acestui nou tip de client. 

„Nu mai putem să facem marketing, loializare, nu mai putem să gestionăm relaţia cu consumatorul în acelaşi fel în care o făceam în urmă cu cinci ani. Practic, marketingul şi agenţiile de cercetare de piaţă va trebui să se adapteze împreună acestui nou tip de client“, precizează Stepan.