Piaţa licitaţiilor de artă este dominată de pictură. Grafica, sculptura şi fotografia, aproape inexistente

Autor: Cristina Roşca 17.07.2017

Casa de licitaţie Artmark a avut anul trecut adjudecări totale prin licitaţie în valoare de 6,3 milioane de euro, dintre care 4,14 milioane de euro reprezintă valoarea operelor de artă plastică.

De departe, cele mai importante opere vândute au fost cele de pictură, cu o valoare totală de 3,79 de milioane de euro, adică 60% din total. Grafica, sculptura şi foto­grafia au ponderi de sub 5%, fiind ast­fel aproape inexis­tente în total.

Art­­mark a mai vândut însă şi alte obiecte de colec­ţie, res­pec­tiv artă de­cora­tivă, bjuterii de au­tor, cărţi, arte­facte isto­rice şi obiecte me­mo­rialistice. „Raportat la 2015, când a înregistrat vânzări totale prin licitaţie de 4,93 mil. euro, casa de licitaţii a reuşit, pe fondul ame­lio­rării economiei româneşti în ansamblu, o creştere semnificativă pe piaţă“, potrivit Raportului Pieţei de Artă din România realizat de casa de avocatură Popovici Niţu Stoica & Aso­ciaţii şi de Institutul de mana­ge­ment al artei Artmark.

Creşterea cu peste 25% poate fi privită ca o revenire către cifrele pieţei emergente de acum 3-4 ani în condiţiile în care şi acea piaţă care reprezintă etalonul de raportare era o piaţă inci­pientă, lip­sită de ma­tu­ritate, dar emer­gentă, în plină dez­­voltare, con­form aceleiaşi surse.