Producătorii de cosmetice migrează către retailul propriu şi intră în lupta cu drogheriile, parfumeriile şi hipermarketurile

Autor: Cristina Roşca 29.07.2017

♦ L’Oréal, Farmec şi Estée Lauder sunt doar câteva dintre brandurile de cosmetice care au pariat pe magazine proprii ♦ Cele mai multe unităţi sunt monobrand, spre deosebire de marii jucători din piaţă care au magazine multibrand, adică vând produsele mai multor producători ♦ Lupta se dă pentru cele circa 800 de milioane de euro pe care românii îi cheltuie anual pe produse cosmetice şi de îngrijire.



Marii producători de cosmetice, fie ei lo­cali sau internaţio­nali, migrează către re­tailul propriu şi intră în lupta cu dro­gheriile, parfumeriile şi hipermarketurile.

Cei mai impor­tanţi retaileri de pe piaţa de cosmetice, par­fumerie şi produ­se de îngrijire sunt lan­ţu­rile Sephora, Douglas şi Marion­naud, toate active pe seg­mentul mediu spre premium şi toate cu magazine de tip multibrand. Pe aceas­tă piaţă mai joa­că însă şi maga­zine­le online (spe­cia­li­za­te sau nu), lanţu­rile de super­mar­­ke­turi şi hipermarketuri şi dro­gheriile pre­cum dm drogerie markt. Acestea sunt de regulă pe seg­men­tul mass market. Pe piaţa de lux există câte­va parfumerii specializate, însă fiecare din­tre acestea are doar una-două unităţi.

Producătorii şi distribuitorii de cosmetice, care până recent livrau către aceste lanţuri de magazine, fac paşi către retailul propriu cu magazine mo­nobrand. Această mutare le permite un control mai bun al preţurilor, o analiză mai atentă a consumatorilor şi o vizibilitate pe măsură.