Vânzările de motorină din reţeaua MOL s-au majorat cu 12% în primul semestru, cele de benzină doar cu plus 1%

Autor: Roxana Rosu 07.08.2017

La nivel de grup, MOL a anunţat un profit net de 183 mld. forinţi (639 mil. dolari), cel mai mare din ultimii zece ani.

Vânzările de carburant ale MOL în benzinăriile din România au crescut în primele şase luni, grupul ungar înregistrând un avans de 12% la motorină şi de 1% la benzină, potrivit datelor companiei.

Acestea sunt singurele infor­maţii legate de piaţa locală pe care grupul ungar le publică în raportul pe primul semestru în care îşi prezintă rezultatele la nivel de grup.  Datele arată însă că reţeaua MOL continuă acelaşi trend raportat în primul trimestru, când vânzările de benzină erau la acelaşi nivel cu T1 2015, în timp ce motorina avansa cu 13,5%. Anul trecut, MOL România Petroleum Products, compania prin care este operat lanţul de benzinării MOL, şi-a dublat profitul şi a ajuns la un rezultat net de 153 mil. lei (34 mil. euro). Ca şi cifră de afaceri, compania a crescut cu 7%, până la 4,7 miliarde de lei, depăşind astfel, pentru prima dată, pragul de un miliard de euro.

Grupul petrolier ungar MOL deţine pe plan local o reţea forma­tă din peste 200 de benzinării. În România sunt 2.000 de benzinării în total, iar cei mai mari jucători sunt Petrom, Rompetrol, MOL şi Lukoil.