Comerţul modern a ajuns să domine toate pieţele din regiune, doar cota lui variază. De la 56% în România, la 85% în Germania
♦ În România, cota de piaţă a reţelelor străine este de aproape 56%, printre cele mai mici, însă trendul este ascendent ♦ La polul opus se află ţările mai dezvoltate, în frunte cu Germania, cea mai puternică economie europeană.
Românii lasă anual aproape 20 de miliarde de euro în comerţul cu dominantă alimentară, iar mai bine de jumătate din bani merg către lanţurile internaţionale de supermarketuri, hipermarketuri, magazine de discount sau cash & carry.
Ponderea comerţului modern a ajuns majoritară în ultimii ani, depăşind cota de piaţă a micilor comercianţi care continuă să piardă teren.
„În anii care vor urma, până în 2021, comerţul modern va continua să crească, toate categoriile din această piaţă (hipermarketuri, supermarketuri, proximitate modernă, discount şi cash & carry - n. red.) urmând să posteze evoluţii pozitive, cu diferenţe mici între segmente“, potrivit analiştilor Euromonitor.
Astfel, magazinele de proximitate şi hipermarketurile vor continua să acopere nevoile consumatorilor pentru cumpărături zilnice şi săptămânale. Supermarketurile vor fi avantajate de poziţiile ocupate şi de oferta variată. Existenţa produselor de patiserie precum şi a mâncărurilor semipreparate vor ajuta vânzările, potrivit Euromonitor.