Veniturile Digi Comunications în România au crescut cu 12% în S1, la 330 mil.euro

Autor: Cristina Bellu 16.08.2017

Veniturile Digi Comunications pe piaţa din România au crescut în primul semestru al anului cu 12%, la 329,7 milioane euro şi cu 10,2% în cel de-al doilea trimestru al anului, ajungând la valoarea de 164,3 mil. euro, potrivit raportului financiar al grupului.

“Creşterea veniturilor din România în cel de-al doilea trimestru a fost determinată, în principal, de o creştere a venitului mediu lunar pe utilizator (ARPU) şi a numărului de abonamente (RGU) pentru serviciile noastre de telecomunicaţii mobile, a numărului de RGU pentru servicii de televiziune prin cablu şi internet şi date fixe.”, explică compania în raportare.

Numărul de abonamente la serviciile de telecomunicaţii mobile a crescut de la aproximativ 2,9 milioane, la finele lui iunie 2016, la aproximativ 3,3 milioane la data de 30 iunie 2017, o creştere de aproximativ 14,6%, în timp ce numărul de abonamente la serviciile de televiziune prin cablu a crescut de la aproximativ 2.7 milioane la 30 iunie 2016, la aproximativ 2,9 milioane la 30 iunie 2017 , o creştere de aproximativ 5,1%.

Numărul de abonamente pentru serviciile de internet şi date fixe a crescut de la aproximativ 1,9 milioane la 30 iunie 2016 la aproximativ 2,05 milioane la 30 iunie 2017, o creştere de aproximativ 6,6%.

Venitul mediu lunar pe utilizator (ARPU) din serviciile de telecomunicaţii mobile a crescut la o medie de 4,0 euro/lunar pentru perioada de trei luni încheiată la data de 30 iunie 2017, comparativ cu media de 3,2 euro/lunar pentru perioada de trei luni încheiată la data de 30 iunie 2016, o creştere de aproximativ 25,0%, care a rezultat în mod principal din anumite modificări în mixul de pachete de abonament, clienţi care au trecut la servicii de valoare mai mare şi din creşterea generală a traficului.

Cheltuielile de exploatare din România pentru perioada de trei luni încheiată la data de 30 iunie 2017 au fost de 105,1 milioane euro, în comparaţie cu 98,9 milioane euro pentru perioade de trei luni încheiată la 30 iunie 2016, reprezentand o creştere de 6,3%.

Cresteri semnificative ale cheltuielilor in perioada raportata au fost înregistrate referitor la cheltuieli de interconectare ca rezultat al dezvoltarii businessului de telefonie mobila, cresteri ale cheltuielilor cu salarii cât şi creşteri ale cheltuielilor cu chiriile datorate unui număr mai mare de site-uri mobile şi magazine comparativ cu perioada anterioară

La nivel de grup, venitul raportat în S1/2017, cu excepţia veniturilor între segmente si alte venituri,  a fost de 454 milioane euro, în urcare cu 12%. În acelaşi timp, profitul a avansat la 31,8 milioane euro, faţă de 6,5 milioane euro în primele şase luni din 2016.