12 mărci de autovehicule au scăzut pe o piaţă în creştere. Cinci dintre acestea sunt branduri de camioane

Autor: Bogdan Alecu 18.08.2017

Mărcile de nişă, camioanele dar şi cele care nu au venit cu modele noi în ultimele luni au înregistrat scăderi în primele zece luni ale acestui an, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

În total, din cele 46 de branduri auto prezente pe piaţa locală, 12 au înregistrat scăderi, în timp ce restul fie au stagnat, fie au crescut.

Cea mai mare scădere din acest an a fost punctată de smart, brandul maşinilor de oraş al grupului Daimler, de 61% faţă de primele şapte luni din 2016 la 29 de maşini. De asemenea, şi Mitsubishi a punctat un declin de 40% la 283 de unităţi. Dintre brandurile de autoturisme şi Fiat a punctat o scădere semnificativă, în condiţiile în care ultima noutate a fost lansată anul trecut - SUV-ul compact Fiat 500X. Pe de altă parte, tot în top scăderi mai apare şi Audi, care cu 1.270 de unităţi a livrat cu 6% mai puţine maşini decât în perioada similară a anului trecut.