ZF Live. Iulia Pencea, consumer Insights Leader Balkans în cadrul Nielsen: „Veştile sunt foarte bune de ceva timp în România. Ritmul de creştere al consumului este aproape dublu faţă de alte ţări din regiune“

Autor: Dragoş Dinu 23.08.2017

Românii sunt printre cei mai opti­mişti europeni în ceea ce priveşte per­spec­tivele de creştere a consumului, dar şi situaţia finanţelor personale, con­form indicelui consumer confidence in­dex realizat de compania de cercetare de piaţă Nielsen. România este depăşită doar de Kazahstan, o ţară aflată în acest mo­ment într-un boom economic, care a avut o creştere a pieţei bunurilor de larg consum de 16%.

„Veştile sunt foarte bune de ceva timp, pentru că anul trecut a fost un an electoral. România se află într-o pe­rioadă de relaxare fiscală, ceea ce a dus la impulsionarea consumului. Acum, Niel­sen, compania pentru care lucrez, mo­nitorizează creşterea care vine din retail, atât produse alimentare, cât şi pro­duse nealimentare. În 2016 am înre­gis­trat, pe piaţa monitorizată de Nielsen, o creştere de 8,5%, faţă de anul anterior, ceea ce înseamnă că oamenii au consu­mat mai multe produse de uz casnic. În com­paraţie cu alte ţări din regiune, noi am fost cu mult peste, cu un raport aproape dublu“, a spus Iulia Pencea, consumer Insights Leader Balkans în cadrul Nielsen.