Chinezii, japonezii, spaniolii şi românii se bat pentru construirea podului de la Brăila

Autor: Alex Ciutacu 22.08.2017

Mai mulţi operatori economici au depus două oferte deja pentru preluarea contractului de proiectare şi execuţie a podului suspendat peste Dunăre din zona Brăila. Valoarea proiectului  se ridică la aproximativ 500 de milioane de euro şi reprezintă cel mai mare contract pentru un proiect de infrastructură, atribuit în ultimii 27 de ani, potrivit unui comunicat CNAIR.

Unul dintre operatorii economici care au depus ofertele este reprezentat de Asocierea Astaldi SpA(Italia) - IHI Infrastructure Systems Co. Ltd.( Japonia), celălalt fiind reprezentat de Asocierea China Communication Construction Company Ltd.(China) – China Road and Bridge Corporation(China) – Eptisa Servicios de Ingineria SL(Spania) – Euro Construct Trading 98 SRL( România) – CCCC Second Harbour Engineering Co Ltd( China)- CCC Highway Consults Co Ltd( China).

Contractul va fi atribuit în baza raportului calitate-preţ şi va avea o durată de 114 luni. Primele 18 luni sunt alocate proiectării, 36 de luni execuţiei lucrărilor iar perioada de garanţie este de minim 60 de luni.

Proiectul va avea o lungime totală de 24,5 km şi va cuprinde inclusiv proiectarea şi execuţia drumului principa, Brăila-Jijila şi a drumului de legătură cu DN22, Smârdan-Măcin.