HelloHungry: Încă mai e mult loc de creştere pe piaţa de comenzi online de mâncare din România. Doar 6% din utilizatorii de internet comandă mâncare online

Autor: Ioana Nita 28.08.2017

România este în prezent una dintre ţările din regiune cu cel mai mare potenţial de creştere în ceea ce priveşte piaţa de comenzi online de mâncare în condiţiile în care doar 6% din utilizatorii de internet au ales anul trecut să comande mâncare online, potrivit datelor citate de reprezentanţii grupului HelloHungry. În ţările vestice, cum ar fi Marea Britanie sau Germania, procentul depăşeşte 30-40%.

„În România, piaţa de comenzi online de mâncare este foarte fragmentată şi se concentrează doar în câteva oraşe mari din ţară. De altfel, gradul de penetrare a comerţului electronic este mult mai mic faţă de ţările vestice. În România, doar 12% din populaţie face cumpărături online – aproape 2,4 milioane, iar din aceştia doar jumătate comandă mâncare online. În Bulgaria 17% din populaţie face achiziţii pe internet, adică circa 1,2 milioane persoane, din care 22% comandă mâncare online. Deşi populaţia Bulgariei este mai mică decât cea a României, procentul este mai mare fiindcă populaţia din Bulgaria trăieşte în proporţie de aproape 80% în oraşe, pe când pe plan local doar jumătate din locuitori stau în mediul urban”, a declarat Vladimir Davchev, fondatorul HelloHungry. Grupul deţine platforma BGmenu.com, cel mai mare serviciu de comenzi de mâncare online şi de catering din Bulgaria, şi platforma locală Oliviera.