Ponderea mărcilor private în consum a scăzut pentru prima dată în ultimul deceniu

Autor: Cristina Roşca 31.08.2017

Mărcile private, produse care au muşcat din cota de piaţă a marilor branduri pe majoritatea segmen­telor din industria bunu­rilor de larg consum (FMCG), şi-au redus ponderea în con­sum cu 0,3% în primul trimes­tru al acestui an, con­semnând pri­ma scădere în ulti­mul deceniu.

„În primul tri­mestru din 2017 măr­cile private au avut o cotă de piaţă de 15,3% în totalul pieţei de FMCG, în scădere cu 0,3% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut“, explică Raluca Răschip, consumer goods & retail director în cadrul companiei de cercetare de piaţă GfK România.

Piaţa de produse de bunuri de larg consum este evaluată la 17-18 mld. euro anual, astfel că vânzările de mărci private pot fi estimate la 2,6-2,7 mld. euro anual, potrivit calculelor ZF.

Vânzările totale ale unor produse precum Pilos (brandul Lidl), Aro (Metro Cash & Carry) sau 365 (Mega Image) au cres­cut ca valoare pen­tru că şi piaţa FMCG a crescut anul trecut, însă pon­derea lor în total este în declin. Evoluţia vine şi ca urmare a ten­din­ţei consumatorilor ro­mâni de a se orienta către pro­duse mai scumpe ca urmare a creşterii veniturilor, iar preţul nu mai este prin­cipalul argument în procesul de consum.