Constatare surpriză făcută de Leroy Merlin: Românii investesc mai mult ca francezii în reparaţii şi amenajări de locuinţe

Autor: Bogdan Alecu 07.09.2017

Creşterea salariilor şi a consumului se reflectă în vânzările magazinelor de bricolaj de pe piaţa locală, iar clienţii sunt dispuşi să lase mai mulţi bani la casă faţă de acum trei ani.

„În medie fiecare client care intră în România într-un magazin Leroy Merlin cumpără zece articole. Per total, anul acesta vom ajunge la un total de 10 milioane de clienţi, iar anul acesta vom vinde 100 de milioane de produse. Vindem mai mult ca în Franţa deoarece acolo casele sunt deja echipate cu tot ce au nevoie. Aici oamenii în continuare repară şi construiesc, în timp ce francezii investesc mai mult în decoraţiuni“, a declarat Frédéric  Lamy, director general al Leroy Merlin România.

Leroy Merlin are o reţea de 16 magazine, iar după tranzacţia dintre Kingfisher (Brico Depot) şi Praktiker se luptă cu aceste companii pentru locul doi în retailul de bricolaj, după cifra de afaceri. Frédéric  Lamy spune că în urmă cu trei ani 40% din vânzări erau reprezentate de produsele din gama entry, în timp ce în prezent acestea reprezintă numai 30%.

„Avem nevoie în continuare de preţuri mici competitive, dar şi de o ofertă competitivă. În plus, şi cererea se diversifică. Spre exemplu, la ceea ce ţinea de partea electrică, totul era alb, toată lumea voia pe alb, însă acum clienţii vor culoare, vor ceva diferit. Sunt branduri care au contribuit la acest lucru, iar printre acestea se numără Ikea“.