De ce România este pe ultimele locuri în UE la consumul de cafea?

Autor: Mădălina Dediu Panaete 12.09.2017

Un român a consumat anul trecut în medie 3,29 kilograme de cafea, în creştere cu 10% faţă de anul precedent, acesta fiind al şaptelea an consecutiv în care numărul de ceşti cu „licoarea amăruie“ este pe un trend ascendent, arată o analiză a ZF pe baza datelor de la Orga­nizaţia Inter­na­ţională a Cafelei (ICO).

Cu toate acestea, România s-a clasat anul trecut pe locul 23 în Uniunea Europeană în ceea ce priveşte consumul de cafea per capita, într-un top unde „campioane” sunt ţări precum Austria sau Germania.

„Nu avem tradiţie în a consuma cafea, însă şi modul de consum în România este diferit faţă de alte ţări în principal din cauza climei. În perioada verii scade consumul de cafea în România, în timp ce în Germania, Austria sau în ţările nordice, unde temperaturile sunt mai mici, consumul de cafea rămâne destul de mare. În plus, ei consumă mai mult cafea la filtru, în timp ce românii preferă cafeaua la ibric, care are mai multă cofeină şi astfel nu poate fi consumată în cantităţi mari“, explică Marius Babătă, directorul general al Cafea Fortuna, cel mai mare producător de cafea cu acţio­nariat românesc.

Topul vân­zărilor este do­minat de branduri internaţionale precum Jacobs, Doncafé, Tchibo sau Nescafé, dar doar două - Doncafé şi Nescafé ( o parte din produse) sunt realizate pe plan local.