ING vine cu o ofertă de nerefuzat: ”Credit cu internetul”. ING lansează opţiunea de credit instant care poate fi obţinut total online prin platforma Home'Bank

Autor: Alex Ciutacu 12.09.2017

ING România a lansat opţiunea de a obţine credit de nevoi personale instant prin intermediul platformei de mobile banking HomeăBank. Procesul online durează 15 minute, iar banii sunt transferaţi în contul curent.

Produsul este valabil momentan doar pentru clienţii ING dar Daniel Llano Manibardo, directorul segmentului de Retail ING România, spune că va fi disponibil în curând şi pentru persoanele care nu sunt clienţi ING.

Termenii de obţinere a creditului sunt exact aceiaşi ca şi în cazul accesării unui credit la ghişeul unei agenţii, vârsta minimă fiind 18 ani, vechimea în muncă minim un an, veniturile stabile raportate la ANAF de minim 1.000 de lei, iar suma maximă care poate fi împrumutată este de 90.000 de lei.

Procedura a devenit posibilă datorită unui protocol de lucru pe care ING îl are cu ANAF şi cu InfoCERT SPA Italy, aceasta din urmă fiind o autoritate de certificare la nivel european, care se va ocupa cu certificarea semnăturii digitale a clientului pentru a semna cu aceasta contractul de creditare în interiorul platformei.

Oficialii băncii au declarat că aceste costuri de certificare vor fi suportate de bancă şi nu de clienţi.

„Mă bucură faptul că în ING România am găsit o soluţie pentru a oferi credite de nevoie personale instant şi digital. Este primul de acest fel din România şi suntem convinşi că această mutare va fi un element decisiv în piaţă. Analizele pe care le vom face asupra dosarelor de creditare online vor fi la fel de riguroase ca cele pe care le facem în agenţii. Vrem doar să ne apropiem cât mai mult de clienţi şi să îi lăsăm să aleagă modalitatea preferată de a obţine un credit”, a declarat Daniel Llano Manibardo.

Clienţii pot obţine, prin platformă, o simulare de credit pentru a vedea care va fi dobânda, care va fi rata fixă, la ce sumă se încadrează sau care va fi suma totală de plată.

Decizia ING a venit după ce numărul de utilizatori ai serviciilor online au crescut în ultimii doi ani. În intervalul 2015-2016, numărul de accesări ale conturilor de internet banking de pe smartphone a crescut cu 214%, de la 46 milioane de autentificări, la 87 de milioane.

„La fel cum până acum făceai un transfer de bani prin aplicaţie, la fel de simplu este acum să faci un credit prin aplicaţie”, adaugă Llano