În România, bonusul de vânzări ajunge la 30% din pachetul salarial în firmele cu afaceri în creştere

Autor: Adelina Mihai 20.09.2017

Companiile care înregistrează rezultate financiare mai bune decât competitorii pun un accent mai mare pe plata variabilă a oamenilor de vânzări, pentru a-i motiva să facă performanţă, spune Monika Todor, european consumer goods leader în cadrul firmei de consultanţă în resurse umane Mercer. „Un studiu realizat pe 80 de companii din Europa, dintre care 27% au venituri de peste 1 mld. de lire sterline, arată că organizaţiile cu performanţă superioară au o proporţie mai mare în componenta variabilă şi una mai mică în salariul fix oferit oamenilor de vânzări. Astfel, bonusurile sau comisioanele de vânzări reprezintă 30% din pachetul salarial total oferit angajaţilor din vânzări din aceste companii, în timp ce în restul comapniilor partea variabilă reprezintă numai 15%“, a spus Monika Todor.