Cinci dintre performerii industriei alimentare s-au vândut în ultimii ani. Brandurile Covalact, Albalact, Caroli, Bucovina şi Supremia (condimente) au ajuns la multinaţionale
Cinci companii mari din domeniul alimentar şi al băuturilor aflate în topul celor mai mari 15 creşteri ale vânzărilor în ultimii cinci ani şi-au schimbat proprietarul, două dintre ele activând în producţia de lactate, arată o analiză a ZF pe baza datelor de la Registrul Comerţului.
Astfel, Covalact, Albalact, Caroli, Rio Bucovina şi Supremia Group, toate cu creşteri ale vânzărilor cuprinse între 40% şi 95%, şi-au schimbat proprietarul în urma unor tranzacţii de zeci de milioane de euro semnate în ultimii doi, trei ani. ZF a avut ca bază pentru analiză topul celor mai mari 50 de companii din industria alimentară şi a băuturilor, unde pragul de intrare a fost de 180 mil. lei în 2016.
Media de creştere a vânzărilor companiilor din top 50 a fost de 15%, astfel că „actorii“ din tranzacţii au reuşit să crească de cel puţin două ori mai rapid ca piaţa. De exemplu, Covalact s-a aflat pe locul patru în clasamentul creşterilor, cu un avans de 94% faţă de anul 2012. Pe de altă parte, businessul Albalact a avansat cu 53% în ultimii cinci ani.
Supremia Group, Rio Bucovina şi Caroli şi-au majorat businessurile cu 40-50% în perioada enunţată.