A început businessul din lactate la parterul unui bloc şi a ajuns la 53 mil. lei

Autor: Mădălina Dediu Panaete 22.09.2017

Mitru Crişan, 62 de ani, a pornit în urmă cu mai bine de 20 de ani activitatea companiei Teletext, care produce brandul de lactate Diami, şi a construit cu ajutorul fondu­rilor europene un business cu 160 de angajaţi, format dintr-o fabrică de lactate în Slobozia (jud. Ialomiţa), o fermă cu 1.400 de vaci şi 1.300 de hectare de teren arabil.

„Tot ce am câştigat în ultimii 20 de ani am investit în această afacere. (...)Facem foarte multe mărci private, cred că suntem pe locul 3 sau 4 la nivel naţional. Peste 50% din cifra de afaceri vine din mărci private. Nu este un business bun, dar ne ajută să ne păstrăm angajaţii“, a spus Mitru Crişan.

Compania Teletext produce iaurturi, smântână, brânzeturi şi lapte de consum şi concurează pe rafturile magazinelor cu companii precum Albalact, Danone, FrieslandCampina sau Covalact.

Compania Teletext a avut anul trecut o cifră de afaceri de aproape 53 de milioane de lei (circa 12 mil. euro), în scădere cu 10% faţă de anul precedent, arată datele de la Ministerul de Finanţe. Profitul companiei s-a situat la 9,9 milioane de lei, peste nivelul din anul precedent. Producătorul foloseşte laptele din ferma proprie pentru realizarea produselor în fabrică, dar lucrează şi cu alţi fermieri.