Certificat de deces: septembrie 2017. Brandul Billa dispare definitiv de pe piaţa locală, cele 85 de magazine purtând sigla Carrefour

Autor: Cristina Roşca 26.09.2017

♦ Brandul de supermarketuri Billa a dispărut de pe piaţă la mai puţin de doi ani după ce Carrefour a plătit aproape 100 de milioane de euro pentru reţeaua de magazine din România ♦ Astăzi, cele 85 de supermarketuri poartă brandul Carrefour.



Grupul francez Carrefour a anunţat în decembrie 2015 că a preluat reţeaua de magazine Billa în România într-o tran­zacţie evaluată la aproape 100 de milioane de euro. Consiliul Concuren­ţei a aprobat apoi, în vara anului trecut, mutarea, cu anumite condiţii.

În momentul în care grupul francez a primit acordul Concurenţei, compania a anunţat că va transforma toate magazinele Billa, brandul urmând a dispărea de pe piaţă în acest an. Prima remodelare a avut loc la 1 martie 2017, magazinul fiind cel din incinta Liberty Center din cartierul bucureştean Rahova. Astăzi, la aproape şapte luni depăr­ta­re, procesul de rebranding s-a încheiat. Lună de lună, începând cu martie, au avut loc câteva inaugurări, potrivit datelor ZF.

„Această (...) etapă s-a încheiat pe 21 sep­tembrie 2017, prin remodelarea ultimelor patru magazine Billa în Market din Bucureşti (2), Timişoara şi Mangalia, iar povestea Carrefour continuă. Odată cu ulti­mele maga­zi­ne Billa remodelate, am deschis şi două noi supermarketuri în Cluj şi Ştefă­neştii de Argeş, ajungând la un număr de 218 su­per­marketuri în România (...)“, a afirmat Jean-Baptiste Dernoncourt, CEO al Carre­four România. El conduce nu doar operaţiu­ni­le supermarketurilor pe care francezii le au în România, ci şi pe cele ale hipermarke­tu­ri­lor, magazinelor de proximitate şi ale celor online. De altfel, francezii sunt grupul care acoperă cele mai multe formate din piaţă, de la hiper­mar­keturi şi supermarketuri la proximitate ur­bană şi rurală la online. Carrefour are şi un format mixt de discounter şi cash & carry, însă acesta este operat de o altă entitate şi de o altă echipă de management, potrivit datelor furnizate anterior.