VIDEO ZF Live. Tamás Erni, CEO Loxon: Dacă un client foloseşte serviciul de mobile banking, banca poate obţine informaţii despre tot ce face clientul cu telefonul mobil. „Cu ajutorul big data, băncile pot şti şi mai multe despre clienţi. Putem avea acces la Facebookul clientului, ce-i place, ce urmăreşte, de ce este interesat.“

Autor: Ştefan Stan 03.10.2017
Băncile, inclusiv cele din România, îşi adap­tea­ză scoringul de la an la an, în funcţie de con­diţiile din piaţă şi de clienţi. Orice schimbare în peisajul din piaţă trebuie urmată de o recalibrare a scoringului, care poate fi făcută prin metode tra­diţionale, cum ar fi indicatorii socio-de­mo­grafici, poziţia clientului, salariul, vârsta, anga­jatorul, nivelul de educaţie, dar şi prin tehnici de big data, a decla­rat Tamas Erni, CEO al Loxon, firmă de IT spe­cia­lizată pe aplicaţii financiare, în cadrul ZF Live.
 
„Cu ajutorul big data, băncile pot şti şi mai multe despre clienţi, pentru că putem avea acces la o varietate mult mai mare legată date. Putem avea acces la Facebookul clientului, ce-i place, ce urmăreşte, de ce este interesat. În urmă cu 3-4 ani, Facebook era deschis pentru cercetare, puteai afla multe lucruri din profilul public. În ultimele luni însă, Facebook a devenit tot mai restrictiv. Acum băncile nu mai pot obţine prea multe detalii despre profilul privat dacă nu au un acord de la client, dar pot vedea mai multe despre profilul public. La nivelul UE sunt multe reguli stricte pentru confidenţialitate.“