S-a terminat cu adusul maşinilor din Germania pe bandă rulantă: Ministerul Mediului pregăteşte o nouă taxă de poluare pentru maşinile second hand

Autori: Mediafax , Raluca Lazaroi 07.10.2017

Ministrul Graţiela Gavrilescu a declarat, marţi, la Bistriţa, că Ministerul Mediului a constituit o comisie de lucru care analizează modalitatea de introducere şi aplicare a unei noi taxe de poluare care să se aplice autoturismelor second-hand, informează corespondentul MEDIAFAX. 

Ministrului Mediului, Graţiela Gavrilescu, a declarat, marţi, că la nivelul ministerului s-a constituit deja un grup de lucru din care fac parte reprezentanţi ai Ministerului Mediului, ai Administraţiei Naţionale a Fondului de Mediu, ai Registrului Auto Român, ai Finanţelor dar şi ai producătorilor de maşini şi ai ONG-urilor, care lucrează la proiectul de introducere a unei noi taxe de poluare.

„S-a constituit un grup de lucru în vederea calculului şi gândirii corecte, încât să găsim o metodă prin care maşinile care poluează, care au o normă de poluare mică şi emisii de dioxid de carbon mari, să plătească o taxă de poluare. În toate ţările europene se merge pe normă de emisii. Eu condider că nu trebuie să punem o taxă la prima înmatriculare. Este ca şi cum gândim înainte, punem căruţa înaintea boilor, noi trebuie să ştim în momentul în care facem o astfel de taxă cât circulă maşina respectivă într-o anumită perioadă de timp, astfel încât să pot să îi faci determinarea de astfel de emisii”, a declarat ministrului Mediului, Graţiela Gavrilescu.

Decizia de introducere a unei noi taxe vine, conform ministrului Mediului, după ce s-a constatat că în România numărul autoturismelor vechi aduse din străinătate a crescut semnificativ anul acesta după renunţarea la taxa de prima înmatriculare, de la 146.000 cât au fost în 2016 la 350.000 anul acesta.

Totuşi Gavrilescu spune că nu vrea să revină la taxa de primă înmatriculare aşa că analizează o altă variantă de aplicare a taxei de poluare.

“O să ţinem cont de trei criterii - respectiv de capacitatea cilindrică, cea la care este impozitată orice maşină, norma de poluare şi al treilea - emisiile pe care le dau le dă fiecare autovehicul. Deocamdată nu avem o formă finală, analiza vreau să fie extrem de bine făcută comparativ cu tot ceea ce există în Uninea Europeană şi adecvată la ceea ce se întâmplă în România”, a mai declarat Graţiela Gavrilescu.

Ministrul nu a avansat însă un termen de la care ar putea fi aplicată noua taxă de poluare.