Modele de business complet diferite în comerţul modern. Analiză ZF: Supermarketurile pariază pe proximitate, hipermarketurile pe varietate şi discounterii pe preţ

Autor: Cristina Roşca 09.10.2017

♦ Un discounter, precum Lidl are la raft doar 1.700 de produse, cele mai multe marcă privată. Această situaţie îi permite să negocieze puternic pe preţ cu furnizorii ♦ Un lanţ de supermarketuri are în medie 7.000-8.000 de produse, dar focalizarea acestor magazine nu este pe preţ, ci pe proximitate ♦ La hipermarketuri oferta de produse ajunge şi la 60.000 de articole în cele mai mari magazine.

Lanţurile de hipermarketuri sunt cunoscute în piaţă pentru su­pra­faţa lor generoasă, de 7.000 - 10.000 mp sau chiar peste, şi pentru oferta de produse pe mă­sură. Astfel, cele mai mari magazine din România ajung să aibă şi 60.000 de articole la raft.