Crăciunul din octombrie. Cozile din hipermarketuri, stiva de mărfuri din magazinele de electrocasnice şi parcările pline ale mallurilor, imaginea care aminteşte de 2008

Autori: Mădălina Dediu Panaete , Dana Ciriperu 22.10.2017

Creşterea de 16% a consumului în august nu mai pare „întâmplătoare“ dacă ajungi într-o zi de weekend în orice hipermarket din Capitală. Retailerii au ajuns să-şi plătească clienţii dacă le recomandă persoane pe care le pot angaja, în condiţiile în care cozile din marile magazine amintesc de anii de boom sau de perioada de dinaintea sărbătorilor de iarnă.



Sâmbătă 14 octombrie, ora 19, par­cul de retail Militari Shopping Cen­ter din vestul Capitalei. Parcarea plină, bannere care anunţă noi deschideri, branduri care nu vor să rateze un nou boom din consum: Starbucks şi-a securizat zona pentru prima sa cafenea drive-thru din România, în timp ce Ana Pan, brandul de cofetării al familiei Copos, este aproape de a deschide unitatea de peste 100 mp din galeria comercială a hipermarketului Auchan. Coadă la casele de marcat, dar nu toate sunt deschise. Urmările crizei sunt încă în magazine.

Retailerii s-au restructurat în criză, au venit apoi cu soluţii inteligente precum sis­te­mul caselor semiautomate (care nu func­ţio­nează întotdeauna şi care are şi un număr li­mi­tă de produse), dar când te întâlneşti cu o ava­lanşă de oameni în magazin la final de săptă­mâ­nă ai avea nevoie de casieri.