România, o piaţă bună: compania care operează hipermarketurile Carrefour şi-a dublat profitul în S1 2017

Autor: Cristina Roşca 25.10.2017

Carrefour România, companie care operează hipermarketurile cu acelaşi nume şi care administrează franciza magazinelor de proximitate ale grupului fran­cez, şi-a dublat profitul în primul semestru al acestui an com­parativ cu aceeaşi perioadă din 2016, până la 16,6 mil. lei. În aceeaşi perioadă cifra de afaceri a crescut cu 10%, până la aproape 2,9 miliarde de lei.

„Categoriile care au înregistrat cele mai semni­fica­tive creşteri în prima parte a anului 2017 sunt produsele proaspete în general (carnea de porc, vită, pui, fructele şi legumele), brânzeturile dar şi vinurile sau detergenţii.

„Evoluţia se datorează atât creşterii frecvenţei de cumpărare, cât şi creşterii cantităţilor cumpărate“, spun oficialii Carrefour în România, care însă nu înaintează cifre. Ei operează pe piaţa locală prin mai multe companii, cea mai importantă fiind Carrefour România. Aceasta este cea mai importantă entitate a francezilor pe piaţa locală după cifra de afaceri, de 2,9 mld. lei în primul semestru şi 5,7 mld. lei anul trecut. La nivelul întregului grup, afacerile au ajuns anul trecut la 8,3 mld. lei.

În ceea ce priveşte profitul Carrefour România, acesta s-a apropiat de 17 mil. lei în prima parte a anului. La nivelul anului trecut profitul companiei a fost de 164 mil. lei, ceea ce înseamnă că cea mai mare parte a acestuia a fost realizată în semestrul al doilea, cel mai bun pentru comerţ datorită sărbătorilor de iarnă.