În 2 ani roboţii software vor începe să le spună oamenilor ce să facă
Autor:
Adrian Seceleanu
31.10.2017
Automatizarea activităţilor de birou prin utilizarea unor roboţi software (Robot Process Automation - RPA) va creşte accelerat astfel că în doi ani de zile în multe firme de top vor exista mai mulţi „roboţi“ decât oameni în cadrul departamentelor de backoffice, au declarat participanţii la cea de-a doua ediţie a conferinţei dedicate tehnologiilor de automatizare, care a fost organizată săptămâna trecută de compania de audit şi consultanţă EY în parteneriat cu ZF.
„Am evoluat la o lume în care această tehnologie s-a extins în toate industriile“, a declarat Vargha Moayed, leading partner al centrului de excelenţă dedicat RPA al EY.
„Noi credem că în 2018 / 2019 mai multe companii de top vor avea mai mulţi roboţi decât angajaţi în a realiza anumite activităţi de tip backoffice. Ce se va schimba? Astăzi un om cere unui robot să facă ceva, iar noi credem că peste 1-2 ani roboţii vor fi cei care vor începe să ceară oamenilor să execute anumite sarcini, este ceea ce noi definim ca interacţiune“, a declarat Venu Kannan, Chief Solutions Officer în cadrul companiei locale UiPath.
Proiectele RPA au început să devină uzuale în cadrul marilor companii pentru că „roboţilor le place să facă aceleaşi lucruri zi de zi, în timp ce oamenilor nu“, a adăugat Mike Robinson, Senior Sales Consultant în cadrul BluePrism. „Proiectele de tip RPA au devenit a treia opţiune de externalizare a unor procese, pe lângă onshore şi offshore.