În 2 ani roboţii software vor începe să le spună oamenilor ce să facă

Autor: Adrian Seceleanu 31.10.2017
Automatizarea activităţilor de birou prin utiliza­rea unor roboţi software (Robot Process Automation - RPA) va creşte accelerat astfel că în doi ani de zile în mul­te firme de top vor exista mai mulţi „roboţi“ decât oa­meni în cadrul departamentelor de backoffice, au de­clarat par­ti­cipanţii la cea de-a doua ediţie a conferinţei dedicate tehnologiilor de automatizare, care a fost organizată săptămâna trecută de compania de audit şi consultanţă EY în parteneriat cu ZF. „Am evoluat la o lume în care această tehnologie s-a ex­tins în toate industriile“, a declarat Vargha Moayed, lea­ding partner al centrului de excelenţă dedicat RPA al EY. „Noi credem că în 2018 / 2019 mai multe companii de top vor avea mai mulţi roboţi decât angajaţi în a realiza anumite activităţi de tip backoffice. Ce se va schimba? Astăzi un om cere unui robot să facă ceva, iar noi credem că peste 1-2 ani roboţii vor fi cei care vor începe să ceară oamenilor să execute anumite sarcini, este ceea ce noi definim ca interacţiune“, a declarat Venu Kannan, Chief Solutions Officer în cadrul companiei locale UiPath. Proiectele RPA au început să devină uzuale în cadrul ma­rilor companii pentru că „roboţilor le place să facă ace­leaşi lucruri zi de zi, în timp ce oamenilor nu“, a adăugat Mike Robinson, Senior Sales Consultant în cadrul BluePrism. „Proiectele de tip RPA au devenit a treia opţiu­ne de externalizare a unor procese, pe lângă onshore şi offshore.