Tendinţe în asigurări: Ce va însemna pentru asigurători revoluţia digitală? Cum schimbă tehnologia comportamentul clienţilor?

Autor: Anelis Baciu 01.11.2017

Digitalizare, tehnologie, impactul lor asupra businessurilor sunt cuvintele cele mai des auzite de la managerii de top din toate industriile. Ce înseamnă însă pentru asigurători revoluţia digitală, cum vor face faţă provocărilor digitale, care mai devreme sau mai târziu vor schimba şi industria financiară locală sunt câteva dintre temele de discuţie de la ZF Insurance Summit 2017, care va avea loc pe 2 noiembrie la hotel Radisson Blu din Capitală.

Deocamdată, contactul pieţei locale de asi­gurări cu tehnologia este aproape inexis­tent, cel puţin la nivelul interfeţei cu clienţii. Ce spun însă asigurătorii? Au în deru­lare pro­iecte de tehnologizare şi digitalizare a afa­ce­rilor sau se gândesc la recrutarea unor spe­cia­liştii însărcinaţi cu implementarea noilor teh­no­logii? Evaluarea riscului, plata despă­gubirilor, vânzarea poliţelor de asigurare nu s-au schimbat prea mult nici la nivel mondial faţă de anul 1861, când un grup de subscriitori a vândut primele poliţe de locuinţe care acoperă riscul de incendiu pe piaţa londoneză.