Comerţul cu cereale a crescut de trei ori în ultimii zece ani

Autor: Roana Rotaru 03.11.2017
„Suntem din ce în ce mai puţini în România. Grâul rămâne pentru export în ţările unde oamenii se înmulţesc.“

Comerţul cu cereale, seminţe, furaje şi tutun nepre­lucrat, un sector în care activează traderii de cereale şi dis­tri­buitorii de materii prime agricole, a crescut de aproape trei ori în perioada 2008-2016, de la 8,5 mld. lei în 2008 la circa 24,5 mld. lei anul trecut, potrivit datelor de la Registrul Comerţului. „Suntem din ce în ce mai puţini în România. Oamenii pleacă în lume sau pe lumea cealaltă şi atunci ce să mai facem cu atâta grâu, cu atâta pâine? Rămâne pentru export în ţările unde oamenii se înmulţesc şi au mai multă nevoie de mâncare“, a declarat pentru ZF Mihai Anghel, proprietarul Cerealcom Dolj, unul dintre cei mai mari producători agricoli şi traderi români de cereale. După cifra de afaceri obţinută în 2016, cele mai mari companii care au ca activitate principală comerţul cu cereale, seminţe, furaje şi tutun neprelucrat sunt ADM România Trading, Ameropa Grain, Cargill Agricultură, Glencore Agriculture România, COFCO International România, Brisegroup, CHS Agritrade România, Cereal­com Dolj, Bunge Danube Trading, Monsanto România şi alţii. Cei mai mari zece jucători din comerţul cu ridicata al cerealelor au avut anul trecut o cifră de afaceri cumulată de 15 mld. lei, ceea ce reprezintă 60% din cifra de afaceri totală a companiilor active pe această piaţă.