După ce a anunţat că vrea să devină şi mai exclusivistă, acţiunile companiei Burberry scad cu 10% dintr-un foc

Autor: Dan Grigore Ivan 10.11.2017

Valoarea de piaţă a casei de modă britanice Burberry a coborât ieri cu aproximativ 10% pe bursa londoneză, după ce Marco Gobetti, noul CEO al companiei, a anunţat că intenţionează să împrospăteze şi să repoziţioneze brandul Burberry, ceea ce s-ar putea traduce prin adopatarea unor strategii mai apropiate de cele ale caselor de modă ultraexclusiviste precum Hermes.

Burberry ar putea mări oferta de produse din gamele de marochinărie şi accesorii, definite de marje mai consistente, şi să ridice preţurile pe segmentele unde a rămas cu mult în urma concurenţiilor direcţi. Preţurile mai mici pot reprezenta un dezavantaj major pentru un brand de lux, a cărui lume este guvernată de multe ori de legile produselor Veblen, a căror cerere creşte odată cu preţul, comportându-se astfel invers faţă de un produs normal.