Un singur brand hotelier internaţional şi-a făcut loc pe harta Timişoarei

Autor: Mădălina Dediu Panaete 14.11.2017

Capitala a atras până în prezent cele mai multe nume internaţionale în industria hotelieră, zece lanţuri străine pu­nându-şi sigla pe mai mult de 25 de hoteluri din Bucu­reşti, arată o analiză a ZF pe baza datelor de la compania de consultanţă în domeniul hotelurilor Fivestar Hospi­tality şi a celor din piaţă.

Pe de altă parte, oraşe unde turismul de business merge cot la cot cu cel de leisure nu au atras un interes ma­jor până acum din partea lanţurilor internaţionale, care aşteaptă însă ca turismul local să crească şi ca antre­prenorii locali să fie mult mai deschişi în a investi în unităţi pe care să le afilieze ulterior la branduri străine. Exemple sunt Braşovul şi Timişoara, unde în prezent sunt deschise doar câte un hotel sub un nume internaţional.

Dacă în Braşov se contruieşte deja un hotel care va purta numele de Radisson Blu, brand al grupul inter­naţional Rezidor, Accor va deschide un hotel Mercure, iar Hilton se uită după investiţii în acest oraş, Timişoara nu este încă pe harta dezvoltării hoteliere. În Timişoara, capitala judeţului Timiş, al treilea cel mai puternic ca cifră de afaceri a companiilor după Bucureşti şi Ilfov, există doar un singur hotel sub un brand internaţional şi anume NH Hotels. Anul trecut, judeţul Timiş a atras peste 350.000 de turişti, mai bine de un sfert dintre aceştia fiind străini. Judeţul Timiş, cel mai mare judeţ al României din punctul de vedere al suprafeţei, a devenit în ultimii ani „kilometrul zero“ al industriei de componente auto din România, atrăgând giganţi precum Continental, Delphi Packard, TRW Automotive sau nemţii de la Hella.