Renault Captur facelift 1,2 TCe 120 CP EDC: Update pentru liderul segmentului. Galerie FOTO

Autor: Bogdan Alecu 18.11.2017

În urmă cu patru ani segmentul SUV-urilor şi crossoverelor de clasă mică era unul extrem de rarefiat. În 2010 Dacia Duster a fost primul model pe segmentul accesibil, urmat de Nissan Juke la scurt timp - brandul nipon fiind şi cel care a pus bazele acestei clase. În 2013 „fratele” de alianţă, Renault, a preluat conceptul şi a venit cu noul Captur, iar ideea a fost imediat preluată şi de Peugeot, care a lansat 2008. Dacă până atunci clasa mică era reprezentată numai de modelele de volum alături de monovolumele mici care veneau însă cu un design mai mult sau mai puţin subiectiv, SUV-ul mic venea cu o imagine şi un design net superior. Updateul este cu atât mai mult cu cât segmentul crossoverelor mici este tot mai competitiv, iar pentru locul 1 Captur are de înfruntat nu mai puţin de 20 de modele concurente. Cu ce se deosebeşte Captur? Design, personalizare alături de un raport preţ/calitate competitiv, în timp ce Renault acum profită de experienţa pe care o are deja, pe un segment pe care alţii doar abia acum intră.

Tocmai din acest motiv, Captur a fost de la început şi până în prezent best-sellerul clasei, cu peste 200.000 de unităţi vândute, iar Duster a ocupat locul trei de-a lungul timpului.

Anul acesta Captur a beneficiat de un „update” şi a ajuns la versiunea facelift. Modificările nu sunt majore, însă vizează exact acele elemente care erau criticate la modelul lansat în 2013, şi anume calitatea anumitor elemente din plastic de la interior alături de o serie de modificări în ceea ce priveşte elementele de design.

Desigur, maşina a beneficiat şi de un update tehnic. Astfel, Captur facelift poate dispune de faruri cu tehnologie full-LED, luminile de zi acum sunt în forma literei C întocmai ca la Megane, iar grila frontală acum se aseamănă cu cea de la Kadjar. În plus, acum noul Captur este disponibil şi în două noi nuanţe – Atacama Orange şi Ocean Blue, alături de Platine Grey pentru plafon. În total, crossoverul poate fi comandat în 30 de combinaţii de culoare pentru exterior.

Schimbarea se vede cel mai bine însă tot la interior. Volanul are acum un design diferit, la fel şi scaunele, iar bordul este îmbrăcat într-un material plăcut la atingere şi cu o textură moale. De asemenea, la nivelul gurilor de venitilaţie pe pe consola centrală, se poate observa faptul că francezii au optat pentru un plastic de mult mai bună calitate, acestea fiind acum mai bine finisate şi o idee mai groase.

Tot pentru a îmbunătăţi atmosfera de la bord maşina este mai bine izolată fonic, iar un drum lung este realizat acum mult mai plăcut. De asemenea, şi suspensia prezintă îmbunătăţiri. Modelul din 2013 avea o suspensie mai dură pe puntea spate, iar la denivelări aceasta afecta confortul pasagerilor. Acum, problema a fost rezolvată. Tot la interior acum poate fi comandat plafonul panoramic.

În ceea ce priveşte spaţiile de depozitare, Captur oferă o cotieră centrală, două suporturi pentru doze de 0,33, un nou spaţiu amplasat în partea superioară a planşei de bord, torpedou-sertar şi desigur, portbagajul de 377 de litri.

La bord Captur poate fi comandat cu trei tipuri de sisteme multimedia – R&Go, adică radio-SD, unitate MediaNav Evolution – precum are şi Dacia şi R-Link Evolution. Desigur, recomandat este să se opteze pentru varianta a treia – R-Link Evolution ce vine inclusiv cu Android Auto. În plus, sistemul poate fi completat de incinte acustice Bose alături de un subwoofer.

Tot în ceea ce priveşte updateul tehnologic Captur dispune acum de sistemul Bilnd Spot Warning sau sistemul de parcare automată.

Din gamă, am testat motorizarea pe benzină 1,2 TCe  de 120 CP cuplat la cutia de viteze automată cu dublu ambreiaj EDC, soluţie pentru cei ce doresc un automobil confortabil, care să răspundă imediat oricărei apăsări a pedalei de acceleraţie şi care să se încadreze în noul trend – motor pe benzină supraalimentat în detrimentul dieselului. Pe de altă parte, dacă lista aspectelor pozitive include faptul că motorul este rafinat şi foarte plăcut la condus, consumul este în continuare mai mare comparativ cu cel al unui diesel. Spre exemplu, în Bucureşti consumul mediu a fost de aproximativ 7-8 litri/100km, în funcţie de momentul zilei, dacă s-a circulat la oră de vârf sau atunci când traficul era mai puţin aglomerat. În afară consumul scade spre 6 litri/100 km. Ambele valori sunt valabile pentru modul Eco de condus. Fără el, alături de un stil mai sportiv de condus, consumul poate creşte cu 1-2 litri/100 km.

În oraş maşina este foarte plăcută la condus, atât datorită transmisiei cu dublu ambreiaj cât şi a poziţiei mai înalte la volan.

În versiunea de bază, Captur Life Evo, cu motorul TCe 0,9 litri 90 CP, preţul de pornire este de 12.800 de euro cu TVA. Versiunea testată, Intens, pleacă de la 16.850 de euro pentru motorul de 1,2 litri şi 120 CP cu transmisie manuală. Pentru EDC preţul ajunge la 18.250 de euro. În schimb, tot cu EDC dar cu dieselul de 90 CP preţul ajunge la 19.150 de euro cu TVA.