Bilanţ preliminar. Black Friday 2017: românii au cumpărat produse pentru casă de pe smartphone

Autor: Adrian Seceleanu 20.11.2017

Doar eMAG şi Altex mizează pe vânzări de 600 de milioane de lei.



Electrocasnicele şi produsele pentru casă şi îngrijirea casei au înregistrat cele mai mari volume de vânzări cu ocazia ediţiei din acest an a evenimentului de shop­pping Black Friday, depăşind televizoarele, tele­foanele şi laptopurile, conform primelor date publicate de retaileri, care au subliniat şi că un procent foarte mare de utilizatori au căutat oferte şi au făcut achiziţii direct de pe smartphone-uri. „Este anul mobilului, peste 68% din traficul zilei de Black Friday 2017 a venit de pe mobil şi asta arată că «mobile shoppingul» este cel mai simplu mod de a comanda un produs sau un serviciu“, a declarat Tudor Manea, director general al eMAG, cel mai mare retailer local, care a raportat vânzări de 360 mil. lei pentru ziua de vineri. Din această sumă vânzările realizate de alte firme prin platforma eMAG s-au ridicat la 65 mil. lei. Altex, cel mai mare jucător din industria locală de electro-retail IT, care îşi desfăşoară campania de Black Friday pe durata mai multor zile, estimează vânzări de 300 mil. lei, a declarat pentru ZF Dan Ostahie, CEO şi acţionar majoritar. Vânzările vor fi mai mici decât cele din anul anterior în condiţiile în care în 2016 campania de Black Friday a durat aproximativ o lună iar în prezent o săptămână. „Vom avea vânzări de peste 300 de milioane de lei“, a afirmat Ostahie. În cazul eMAG, ideall.ro şi evoMAG, retaileri online care au publicat date preli­minare despre vânzări, cele mai multe pro­duse vândute au fost din categoria celor pen­tru îngrijirea casei şi a electrocasnicelor.