VIDEO ZF Live. Matei Psattta, Vola.ro: Aproximativ 30% din biletele de avion vândute pentru vacanţa de 1 decembrie au fost către rute interne

Autor: Alexandra Cepăreanu 30.11.2017

Turismul intern începe să câştige tot mai mult teren în România, astfel că aproximativ 30% din biletele de avion vândute de agen­ţia de turism Vola pentru minivacanţa de 1 de­cembrie au fost către rutele interne, în ora­şe mari precum Cluj, Timişoara, Iaşi, Oradea, Constanţa.

„A fost un an foarte interesant pentru noi şi cu siguranţă vom fi în creştere faţă de anul trecut. Noi vindem în jur de 1.000 de bi­le­te pe zi. Am observat că a crescut mult tu­ris­mul intern. În primul rând, cred că con­tea­ză foarte mult că sunt mai multe curse in­ter­ne de avion şi este mult mai uşor să călă­to­reşti“, a spus Matei Psatta, head of marke­ting la vola.ro, în cadrul emisiunii de business ZF Live. 

Preţul mediu al unui bilet de avion este de 120 de euro dus-întors. Pentru 1 decem­brie, cel mai ieftin bilet de avion a fost 5 eu­ro, pe ruta Cluj-Berlin, de la compania Rya­nair, iar cel mai scump a fost 750 de euro, pe ruta Bucureşti – Cambodgia. 

Cele mai căutate destinaţii sunt cele cla­sice, precum Roma, Berlin, Barcelona, Ate­na, iar una dintre cele mai aglomerate rute este Bucureşti-Londra şi Londra-Bucureşti. 

Anul trecut, afacerile companiei au ajuns la peste 50 milioane de euro, în creş­te­re cu 19% faţă de anul precedent. Cum reu­şesc agenţiile de turism să obţină preţuri mai mici la biletele de avion chiar şi în perioade aglomerate? 

„Se combină în general două low-cos­turi de la companii de avioane. Prin aceste zbo­ruri combinate poţi ajunge în Marrakech, unde un bilet de avion poate să coste între 400 şi 500 de euro într-o perioa­dă aglo­merată. Dezavantajul este că ai uneori o escală destul de lungă“, a mai spus managerul. 

Datorită faptului că oamenii au început să înţeleagă din ce în ce mai mult când este momentul să cumpere un bilet de avion la preţuri mai bune, mai multe destinaţii, care înainte erau mai puţin accesibile din cauza preţurilor, au înregistrat o creştere a numă­rului de bilete de avion vândute. Spre exem­plu, se vând din ce în ce mai multe bi­lete spre Japonia, Statele Unite ale Ame­ri­cii sau alte destinaţii din Asia.

„Tot sistemul de preţ depinde de cerere. Nu există conceptul de last minute pe biletul de avion. Există pe vacanţe, dar nu pe bilete. Preţul respectiv este conceput în funcţie de cerere.“ Matei Psatta spune însă că a observat o majorare a cererii pentru biletele de avion, dar nu şi a celei pentru city breakuri, pentru că sunt foarte mulţi români care pleacă în vacanţă, la prieteni, în străină­tate şi nu au nevoie şi de cazare.