De la zero la 20 în şase ani. Numărul de microberării a explodat în ultimii şase ani şi a ajuns să depăşească numărul giganţilor industriali

Autor: Mădălina Panaete 06.12.2017

Numărul de microberării active pe piaţa românească a ajuns anul trecut la 20 în condiţiile în care în urmă cu şase ani această categorie era inexistentă pe plan local, arată o analiză a ZF făcută pe baza datelor organizaţiei Berarii Europei.

Astfel, în România prinde contur o nouă nişă după ce fabricile româneşti cu tradiţie au trecut rând pe rând sub umbrela giganţilor internaţionali aşa cum este cazul Timişoreana, cu o istorie de aproape 300 de ani, preluată în 2001 de SABMiller (care a vândut anul aces­ta activele locale gigantului japonez Asahi) sau fabricile din Craiova, Miercurea-Ciuc sau Constanţa, care au fiecare peste 30 de ani de existenţă şi care au fost preluate de gigantul olandez Heineken.