Dacia, ciocolata ROM, pufuleţii Gusto - cele mai vizibile branduri româneşti în străinătate

Autor: Roxana Rosu 12.12.2017

Mai mult de jumătate dintre românii aflaţi peste graniţe (61%)  recomandă prietenilor din străinătate produse româneşti, iar cele mai vizibile mărci pe plan externe sunt Dacia, ciocolata ROM, pufuleţii Gusto, Gerovital şi Cotnari, potrivit unui studiu realizat de MKOR Consulting.

În plus, românii au tendinţa de a rămâne fideli produselor care le amintesc de ţară, 91% dintre aceştia continând să le cumpere, fie că le achiziţionează de la magazine cu specific românesc (76% dintre cei ce le folosesc), fie că le aduc direct din România (43%). O parte dintre românii din diaspora le cumpără chiar de la hypermarket-urile din zonă (18%) sau din magazine online (14%).

Cea mai mare parte  a celor care au plecat peste hotare (88%) au întâlnit mărci de produse româneşti în ţara în care se află, în special în magazinele cu specific românesc (75% dintre ei) şi în hypermarketuri (48%) precum Auchan, Carrefour, Kaufland, Lidl, Real, Tesco şi altele.

Cele mai vizibile mărci româneşti peste graniţe sunt:

Studiul "Brandurile Ambasador ale României" a fost realizat de MKOR Consulting în perioada septembrie-noiembrie 2017, pe un eşantion de peste 1,100 respondenţi din diaspora românească din peste 60 de ţări.