Ilinca Păun, Colliers: Spaţiile de co-working, care sunt birouri închiriate cu ora sau luna, vor câştiga teren în rândul tinerilor care lucrează la proiecte pe cont propriu. Generaţiile Y şi Z vor birouri neconvenţionale cu design modern şi creativ şi facilităţi de evenimente

Autor: Bogdan Alecu 20.12.2017

În următorii cinci ani, tot mai multe companii de servicii vor oferi ca beneficiu pentru angajaţi un abonament la reţelele de spaţii de tip co-working din oraşul lor, numite şi hub-uri, susţine Ilinca Păun, managing partner al companiei de consultanţă imobiliară Colliers International România.

Ea este de părere că nevoia pentru astfel de spaţii apare datorită unor noi tendinţe legate de forţa de muncă şi mediul de business. Printre aceste tendinţe se numără creşterea numărului de tineri care lucrează la proiecte pe cont propriu, în colaborări cu firme locale şi internaţionale, dar şi creşterea numărului de firme înfiinţate de tineri între 25 şi 30 de ani care doresc să devină antreprenori. În plus, apetitul tinerilor din corporaţii (generaţiile Y şi Z) pentru birouri neconvenţionale, cu design modern şi creativ, complementar cu birourile cu branding agresiv corpo­ratist, contribuie la aceste tendinţe. Un factor este şi trecerea de la un program fix la birou către un program flexibil de lucru, combinat cu posibilitatea de a lucra în afara biroului, chiar şi de acasă. Lista este completată de nevoia de spaţii de evenimente pentru conferinţe, traininguri şi workshopuri, cu designul şi atmosfera care să stimuleze creativitatea şi procesele de inovaţie în rândul participanţilor. Mai mult, există interesul finanţatorilor de tip angel investor de a accesa cu uşurinţă, într-un singur loc, tineri cu idei.