Kaufland se aşează cu un hipermarket în coasta Cora pe Şoseaua Alexandriei. Terenul a fost cumpărat de la familia lui Vasile Turcu

Autor: Cristina Roşca 29.12.2017

Grupul Alpha Property Development va contrui pentru retailerul german Kaufland un hipermarket pe Şoseaua Alexandriei, nr 152, conform datelor publice. Astfel, nemţii se aşează în coasta rivalilor franco-belgiei Cora care au un hipermarket exact lângă.

Terenul pe care va fi amplasat noul magazin măsoară circa 17.000 mp, iar construcţia va ocupă doar o treime din total, adică circa 5.000 mp. De regulă hipermarketurile Cora măsoară între 2.000 şi 5.500 mp, având o medie de 3.600 mp. Cele mai mari magazine sunt în Capitală, cu suprafaţă de circa 5.000 mp. Kaufland are printre cele mai mici hipermarketuri de pe piaţă, concurenţii direcţi de la Carrefour, Auchan sau Cora având de regulă magazine de 8.000 mp, care ajung însă şi la 13.000 mp.

Alpha Property Development are deja PUZ-ul aprobat pentru a începe construcţia noului hipermarket din sectorul 5.

Terenul şi construcţiile care se află acum pe el sunt preluate de Alpha Property de la SC Cargo Trans SA. Aceasta din urmă este controlată indirect de familia omului de afaceri Vasile Turcu prin intermediul firmelor din grupul Romcontruct aflate în insolvenţă. Fostul acţionar al echipei Dinamo Bucureşti, omul de afaceri Vasile Turcu, a murit, în primăvară. El s-a sinucis.

Potrivit datelor de la Registrul Comerţului, grupul de firme Romconstruct este controlat de familia lui Vasile Turcu.

Grupul Kaufland este liderul pieţei locale de comerţ alimentar după cifra de afaceri de anul trecut. La nivel de reţea, lanţul de hipermarketuri Kaufland a obţinut anul trecut afaceri de 9,7 mld. lei, în urcare cu circa 5% comparativ cu 2015. Compania a intrat pe piaţă în 2005 şi a devenit lider în 2012 (după rezultatele financiare din anul anterior).

Compania deţine 116 magazine pe piaţa locală pe formatul de hipermarket.

Alpha Property este o companie care a construit anterior câteva zeci de magazine pentru Kaufland. Modelul este următorul: constructorul cumpără terenul şi ridică magazinul, iar apoi retailerul îl achiziţionează la cheie.