Structura pieţei de asigurări ar putea să se echilibreze prin vânzări mai mari de poliţe nonauto. Presiunea asupra profitabilităţii continuă

Autor: Claudia Medrega 04.01.2018

ASIGURÂRILE, o piaţă de 2 miliarde de euro, au în faţă şi în 2018 un an provocator ca urmare a modificărilor legislative care au avut loc în sfera RCA, însă aceste schimbări ar putea stimula asigurătorii să diversifice mai mult businessurile pe segmentul po­liţelor facultative. Alături de diver­sifi­care, respectiv ieşirea din paradig­ma dependenţei de RCA, printre tendinţe putem să vedem şi creşterea interesului din partea populaţiei pentru asigurările de viaţă, creşterea vânzărilor de asi­gurări corporate, repoziţionări în piaţă şi menţinerea presiunii pe comisioanele brokerilor.

 

• Reducerea dependenţei pieţei de sectorul RCA şi schimbarea de focus spre piaţa nonauto.

Creşterea vânzărilor şi în afara sferei poliţelor auto obligatorii (RCA) poate fi în continuare una dintre prin­ci­pale­le direcţii strategice pe care com­pa­niile de asigurări vor încerca să le im­ple­men­teze în acest an. Însă succesul aces­tei strategii depinde şi de interesul şi cererea populaţiei, nu numai de pro­mo­varea mai intensă a poliţelor facul­tative de către asigurători şi de tarifele re­duse. Este de aşteptat ca asigurătorii să meargă mai mult pe poliţe facultative şi produse corporate.