Planurile jucătorilor din comerţul modern în 2018: 400 mil. euro pentru 350 de magazine noi

Autor: Cristina Roşca 09.01.2018

Jucătorii din comerţul modern au în plan să deschidă 300-350 de supermarketuri, magazine de discount şi hipermarketuri în 2018, urmând să scoată din buzunare 330-400 mil. euro, bani ce vor merge către deschideri, remodelări şi investiţii în logistică. Comerţul modern ar urma astfel să depăşească la finalul anului pragul de 2.500 de magazine.

Dintre cele zece reţele din comerţul modern, opt au planuri de expansiune, la fel ca în 2017. Pe de altă parte, Metro Cash & Carry şi Cora sunt şi în 2018 companiile care nu au în plan să deschidă noi magazine, la fel ca în anul anterior.

Pe de altă parte, campionii expansiunii rămân aceiaşi, cu Profi în frunte. Lanţul de supermarketuri a deschis în 2017 circa 200 de magazine, ajungând aproape de 700 de unităţi. Mai mult, va continua în acest an expansiunea în acelaşi ritm, potrivit datelor anunţate anterior de companie.

Pe poziţia următoare se află Mega Image, cu 50-60 de unităţi noi şi un buget total de investiţii de 50 de milioane de euro. Totuşi, pentru că cele două merg pe magazine mici care au nevoie de investiţii pe măsură, cei mai mulţi bani vor fi scoşi de retaileri precum Kaufland care activează pe piaţa hipermarketurilor. Bugetul total de investiţii este de 80-100 mil. euro anual, însă include şi remodelările şi banii pariaţi pe logistică, nu doar deschiderile.