În Bucureşti se circulă ca-n Istanbul, dar modernizarea RATB e blocată în comisii

Autor: Roxana Petrescu 01.02.2018


Absenţa transportului public coerent este unul dintre factorii care au transformat Bucureştiul într-unul dintre cele mai aglomerate oraşe din lume, condiţiile de trafic de aici fiind similare cu cele din Istanbul. 

Absenţa transportului public coerent este unul dintre factorii care au transformat Bucureştiul într-unul dintre cele mai aglomerate oraşe din lume, condiţiile de trafic de aici fiind similare cu cele din Istanbul. Potrivit datelor TomTom Traffic Index, instrument prin care este analizat traficul din 390 de oraşe, timpul pierdut în trafic de bucureşteni ajunge la 218 ore, echivalentul a 27 de zile de muncă.

Între timp, modernizarea RATB este blocată în fel şi fel de comisii şi proceduri de achiziţii. În aprilie, 2015, Primăria Bucureştiului anunţa că vrea să cumpere 100 de autobuze electrice, iar în decembrie, 2016 era anunţată aprobarea achiziţiei a 400 de autobuze noi. Niciun autobuz nou, electric sau tradiţional, nu a intrat pe străzile Bucureştiului.

„Comisia organizată de PMB (Primăria Muni­cipiului Bucureşti), la care participă şi specialiştii în domeniu de la RATB, a primit până în prezent patru oferte, care se află în analiză“, răspund reprezentanţii Regiei în legătură cu stadiul achiziţiei celor 400 de autobuze noi promise încă din iarna lui 2016.

Pentru o parte din autobuzele electrice, documentaţia este pregătită, pentru restul se fac studii de fezabilitate. RATB se uită şi la autobuzele cu gaz natural comprimat, dar până la luarea unei decizii s-a instituit o comisie pentru elaborarea unui caiet de sarcini.