Comerţul tradiţional a pierdut 6.500 de magazine şi chioşcuri în ultimii patru ani

Autor: Cristina Roşca 05.02.2018

Circa 6.500 de chioşcuri, alimentare şi ma­gazine de bloc au tras obloanele în perioada 2013-2017 pe fondul unei ex­pan­siuni agresive a reţelelor inter­naţionale de supermarketuri şi hiper­marketuri, arată calculele ZF pe baza datelor oferite de compania de cercetare de piaţă Vektor Marktforschung.

Astfel, la finalul anului trecut mai existau circa 38.600 de ma­ga­zine în co­merţul tradi­ţio­nal, numărul lor fiind în continuă scă­dere în ulti­mele două de­cenii. Trendul descendent a început odată cu dezvol­ta­rea comerţului modern, mai exact din 1996 când gru­pul german Metro a venit local în parteneriat cu omul de afaceri Ion Ţiriac aducând conceptul Metro Cash & Carry. Apoi, în anii care au urmat au venit şi alte reţele. Astăzi, comerţul modern se extinde în continuare cu 250-300 de unităţi noi pe an, cele mai multe pe format mic, respectiv supermarketuri şi magazine de pro­ximitate. Datele Vektor Marktfor­schung arată că în perioada 2013 - 2017 universul de comerţ modern s-a dublat, de la 1.100 la 2.200 de magazine.