Director executiv Mercedes-Benz: În China, datele pe care le colectează maşinile despre şoferi sunt de vânzare

Autor: Alexandra Cepăreanu 11.02.2018

În China, autovehiculele înregistrează datele şoferilor şi le amestecă cu datele guvernamentale la care au avut acces, apoi sunt folosite pentru a fi vândute, scrie Quartz.

Potrivit unui director executiv al Mercedes-Benz autovehiculele înregistrează date precum locul de muncă al şoferului, locurile pe care le frecventează, şcoala pe care o urmează copiii lui, cât de des face exerciţii fizice, mănâncă sau doarme şi stilul de a conduce. Aceste informaţii pot fi legate de indentitatea reală a utilizatorilor folosind bazele de date guvernamentale.

Săptămâna trecută, în cadrul summitului „The Future of Mobility”, Claus Ehlers, directorul de strategie al companiei Daimler a spus că a fost abordat de o companie din China care oferă servicii de profiluri comportamentale ale tuturor conducătorilor auto Mercedes-Benz din China.

„Compania combină datele colectate în timpul şofatului cu datele guvernamentale la care a avut acces”, a declarat Claus Ehlers.

Producătorii de autoturisme pot utiliza aceste date atunci când recomandă unui client un nou produs, ştiind deja preferinţele şi caracteristicile acestuia ca şofer.

Compania chineză al cărui nume Claus Ehlers nu îl face public, s-a oferit să furnizeze chiar şi date mai valoroase producătorului de automobile, precum o listă cu şoferi chinezi care au profiluri şi obiceiuri de şofat asemănătoare cu cele ale utilizatorilor Mercedes-Benz.

Claus Ehlers a declarat că Mercedes-Benz a refuzat oferta companiei anonime, făcând referire la preocupările privind confidenţialitatea utilizatorilor.

În cadrul summitului găzduit de Bloomberg New Energy Finance, care a avut loc pe data de 2 februarie în Palo Alto, California, Ehlers spunea că marile companii de automobile vor recurge la sistemele de colectare a datelor precum fac companiile de telefonie mobilă.

„La fel ca telefoanele mobile, autoturismele pot colecta cantităţi masive de date. Acestea sunt din ce în ce mai capabile să transmită informaţii înapoi producătorilor prin conexiunea la Wi-Fi”, a spus Ehlers.

Pe lângă informaţiile de bază, unele maşini pot urmări mişcările ochilor şoferului, pot simţi greutatea oamenilor care stau pe scaunele din faţă şi urmăresc frecvenţa mişcărilor mâinilor pe volan, potrivit New York Times.