Reacţia Euro Construct Trading ’98 după intrarea în insolvenţă: Cauza a fost neîncasarea la timp a sumelor pentru lucrările pe care le-am executat

Autor: Alina-Elena Vasiliu 14.02.2018

Compania de construcţii Euro Construct Trading ’98 din Bucureşti a intrat în insolvenţă la propria cerere, potrivit unei decizii de ieri a Tribunalului Bucureşti. Compania motivează cererea de intrare în insolvenţă prin faptul că beneficiarii lucrărilor pe care le-a realizat nu au plătit serviciile, unii chiar şi la mai bine de trei ani de la finalizarea lucrărilor.

„Motivul pentru care societatea s-a văzut nevoită să apeleze la această prevedere legală în vigoare (procedura insolvenţei – n. red.) îl reprezintă criza de lichiditate pe care societatea o traversează din semestrul II din 2017 şi care a fost generată de neîncasarea la timp a sumelor datorate către societate din partea beneficiarilor lucrărilor pe care societatea le-a executat până în prezent”, spun reprezentanţii Euro Construct Trading ’98.

În 2016, compania a avut afaceri de 257 de milioane de lei, potrivit informaţiilor de pe site-ul propriu, iar numărul mediu de angajaţi a fost în acelaşi an 900. Afacerile au fost în scădere cu 20% faţă de 2015. Profitul companiei în 2016 a fost aproximativ 16 milioane de lei, după cum se arată pe site-ul Ministerului de Finanţe, în uşoară creştere faţă de anul anterior.

Euro Construct Trading ’98 este controlată de Dan Beşciu şi Sorin Vulpescu. Cei doi oameni de afaceri sunt şi patronii restaurantelor Golden Blitz din Capitală.

„Beneficiarii societăţii sunt, în mod covârşitor, companii care administrează infrastructura de transporturi a României, iar întârzierile la plata pentru sumele certe, lichide şi exigibile cuvenite de drept Societăţii depăşesc, în unele cazuri, trei ani de la data finalizării lucrărilor”, mai spun reprezentanţii Euroconstruct Trading ’98.

Beneficiarii despre care vorbeşte compania sunt companii care administrează infrastructura de transporturi a României. Euro Construct Trading ’98 dă exemplul lucrărilor de reabilitare a liniei de cale ferată Frontieră-Curtici-Simeria, parte componentă a Coridorului IV Pan European (Tronson 1: Frontieră-Curtici – Arad-km 614), proiect cu finanţare europeană. Lucrările au fost finalizate de către o asociere din care face parte şi Euroconstruct Trading ’98 în 2014, însă procesul verbal de recepţie la finalizarea lucrărilor nu a fost încă semnat de către compania beneficiară. Acest lucru a generat blocarea sumei de peste 60 milioane lei în conturile de garanţii deschise potrivit prevederilor legale, după cum spun reprezentanţii companiei.

Administratorul judiciar pentru Euro Construct Trading ’98 a fost desemnată compania Dinu, Urse şi Asociaţii SPRL, după cum se precizează în decizia tribunalului.

„Pentru evitarea oricărui dubiu, Societatea precizează faptul că gradul său de solvabilitate este unul extrem de bun, însă acesta este afectat de ântârzierile extrem de mari în plata contravalorii lucrărilor executate pentru companiile beneficiare care administrează infrastructura de transporturi”, mai spun reprezentanţii companiei.

Sumele pe care societatea le are de încasat în prezent depăşesc datoriile societăţii, însă compania nu precizează care este valoarea datoriilor.

Compania Euroconstruct Trading '98 este unul dintre principalii constructori de pe piaţa locală, fiind implicată în construcţia tronsonului de autostradă Moara Vlăsiei-Ploieşti, în consorţiu cu firmele PA & CO International (controlată de Costel Căşuneanu), Spedition UMB şi Tehnostrade (ambele deţinute de Dorinel Umbrărescu). Anul trecut, compania s-a înscris pentru construcţia Centurilor Nord şi Sud ale Bucureştiului, în asociere cu concernul elen Aktor.

Compania a fost înfiinţată în anul 1998 şi are ca obiect de activitate construcţia de drumuri, autostrăzi, poduri, construcţii civile, instalaţii electrice sanitare, alimentare cu apă, canalizare, execuţii linii de tramvai şi de cale ferată.

Euro Construct Trading ’98 este implicată în proiectul de construcţie a autostrăzii Sebeş-Turda, pentru care a încasat anul trecut 70 mil. lei. Loturile 3 şi 4 din A10 Sebeş-Turda se numără printre tronsoanele de autostradă care ar trebui să fie gata în primul trimestru din acest an.

Printre contractele semnate de Euroconstruct Trading '98, se numără şi lucrările de modernizare a liniei de tramvai din Cluj-Napoca pentru circa 25 mil. euro, alături de Swietelsky Baugesellschaft mbH, Astalrom şi Transferoviar Grup.