Creşterea puterii de cumpărare a frânat galopul mărcilor private. Totuşi, brandurile retailerilor au ajuns să mănânce o cincime din piaţa alimentelor

Autor: Cristina Rosca 19.02.2018

♦ Mărcile private au mâncat anul trecut 14% din piaţa bunurilor de larg consum, respectiv 2,6-2,8 mld. euro, potrivit calculelor ZF făcute pe baza datelor oferite de compania de cercetare de piaţă Euromonitor ♦ După mulţi ani de creştere, ponderea a rămas constantă în 2017 ca urmare a creşterii puterii de cumpărare şi a reorientării consumatorilor către produse mai scumpe ♦ Mărcile private au cucerit mai ales segmentele de food, unde ponderea sare chiar de 20%, pe când la băuturi este de trei ori mai mică.

„Cota de piaţă valorică a mărcilor private a rămas constantă, la nivelul de 14% din totalul pieţei bunurilor de larg consum achizi­ţionate de gospodăriile din Romania în 2017 faţă de anul anterior“, spun repre­zentanţii Gfk.