Românii au prins gustul maşinilor înalte: una din patru maşini vândute anul trecut a fost un SUV. Care sunt mărcile din top 3

Ziarul Financiar 19.02.2018

Segmentul SUV-urilor a înregistrat anul trecut cel mai mare salt pe piaţa auto locală, urcând cu aproape trei puncte procentuale spre 26% cotă de piaţă, potrivit datelor din piaţă, pe măsură ce nu doar persoanele fizice, ci şi firmele au preferat maşinile cu o gardă mai mare la sol şi o poziţie mai înaltă de condus. Creşteri au fost punctate şi pe segmentul SUV-urilor mici non-premium, care potrivit datelor Jato Dynamics citate de Ford România au urcat de la 9,3% cotă de piaţă în 2016 la 10,9%. În total, anul trecut vânzările maşinilor de teren au urcat cu 26% faţă de 2016, la aproape 35.000 de unităţi, avansul fiind dublu comparativ cu cel al pieţei auto. Bogdan Alecu