Ariel, Tide, Dero şi Persil „curăţă“ circa 85% din piaţa detergenţilor. Românii cheltuiesc circa 285 de milioane de euro pe an pe detergent

Autor: Cristina Roşca 20.02.2018

Vânzările de detergent din Româ­nia se află pe un trend uşor ascendent încă din 2011, ajungând la circa 285 mil. euro anul trecut, potrivit datelor oferite de compania de cerce­ta­re de piaţă Euromonitor. Faţă de mi­nimul din 2010 vânzările locale de de­ter­gent au avansat cu circa o treime, creş­terea fiind susţinută în ultimii ani de creş­terea puterii de cumpărare.

Piaţa este dominată clar de trei gi­ganţi internaţionali, cu Procter & Gamble ca lider detaşat. Compania care are în portofoliu bran­durile Ariel şi Tide are o cotă de piaţă de peste 40% anul trecut.

Pe poziţia se­cundă pe piaţa locală se află anglo-olan­dezii de la Unilever cu brandul ro­mânesc Dero, care are şi producţie lo­cală. Acesta este de altfel singurul brand din top cu producţie locală. Mai există la Timişoara fabrica nemţilor de la Dalli preluată de la P & G. Aici se pro­­duce detergent pudră în special mar­că privată pentru nume precum dm drogerie markt şi Lidl, potrivit celor mai recente date.

Mărcile private nu au o poziţie puternică pe această piaţă dominată de P & G, Unilever şi grupul german Henkel cu brandul Persil. Împreună cei trei au peste 85% din piaţă.

„Detergenţii celor trei multinaţio­nale au fost promovaţi intens în Româ­nia, companiile pariind pe un nou design şi pe inovaţie“, conform analiş­tilor Euromonitor.

Tocmai investiţiile mari necesare pentru acest segment - în promovare dar şi în tehnologie -  a ţinut businessurile antreprenoriale la distanţă.