Brent Valmar, Porsche România: În 1998 provocarea era aceea de a ne extinde reţeaua. În 2018 vorbim despre maşini electrice, car sharing şi servicii digitale

Autor: Bogdan Alecu 21.02.2018

Porsche România, cel mai mare importator auto de pe piaţa locală, a ajuns la finalul anului trecut la afaceri cumulate de peste 8 miliarde de euro în cei 20 de ani de activitate după ce în 2017 a înregistrat o cifră de afaceri de 638 mil. euro, în creştere cu 16% faţă de anul anterior, potrivit datelor companiei.

Compania care face parte din Porsche Holding, acum deţi­nu­­tă integral de Volkswagen AG, a fost primul mare jucător din piaţa auto europeană care a pa­riat pe România la finalul anilor ‘90, când ni­meni nu lua în calcul evoluţia po­zitivă a pieţei lo­cale, dominată atunci de Dacia, Daewoo şi ARO. Din ianuarie 1998 şi până în prezent, com­pania a vândut peste 461.000 de maşini. Mai mult, potrivit cal­culelor ZF, în ciuda cri­zei, peste 260.000 din­tre aceste maşini au fost livrate între ianua­rie 2008 şi ianuarie 2018, în timp ce în primii zece ani de activitate ai companiei s-au livrat cir­ca 200.000. Acest lucru s-a datorat faptului că per total media ultimilor ani a fost mult pes­te cea de la finalul anilor ‘90, începutul anilor 2000.