Ungaria: vânzările de lapte proaspăt sunt în creştere după reducerea TVA

Autor: Catalina Apostoiu 22.02.2018

Laptele şi produsele lactate reprezintă un business în creştere în cadrul lanţurilor de supermarketuri, veniturile anuale apropiindu-se de 40 miliarde de forinţi (130 milioane de euro), scrie Budapest Business Journal. Creşterea a fost parţial alimentată de reducerea TVA la produsele lactate.

Potrivit datelor publicate de compania de cercetare de piaţă Nielsen, vânzările de lapte au atins 38,5 miliarde de forinţi în perioada decembrie 2016-noiembrie 2017 în lanţurile de hipermarketuri şi supermarketuri din Ungaria. În valoare, creşterea anuală a atins 9%, deşi cantitativ s-a înregistrat o scădere de 5%, potrivit Nielsen.

Reducerea TVA la laptele proaspăt de la 18% la 5% în acest an a dus la o creştere puternică a vânzărilor acestui produs.